Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] przełożenie kierownicy bo jest krzywo gdy jadę prosto

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] przełożenie kierownicy bo jest krzywo gdy jadę prosto

    bez przesady. uplyw pradu mozna sprawdzic zwyklym miernikiem za 20zl: ustawic pokretlo na "A" (ampery - natezenie) i wpiac go szeregowo z akumulatorem (tj. odlaczyc jedna kleme i miernik podlaczyc miedzy ta dpieta kleme a akumulator).
    bardziej lopatologicznie nie potrafie
    prad nie powinien byc wiekszy niz 0,10 - 0.15A.
    jesli jednak jest - na pierwszy ogien sprawdz radio.

  • #2
    [O1] przełożenie kierownicy bo jest krzywo gdy jadę prosto

    witam
    Problem polega na tym, że przy jeździe na wprost kierownicę muszę mieć skręconą w lewo
    i chciałbym ją zdjąć i przełożyć na wieloklinie. Do tego ściąga mi w prawo.
    Zbieżność sprawdzałem, wyszło pozytywnie z tym że lewe koło przednie mam pochylone górą do środka i cofnięte do tyłu, na wiosnę założone nowe Bridgestony ER300. Mechanik po kontroli zbieżności stwierdził, że autko mogło mieć dzwonka lub było wjechane
    w jakąś dziurę i być może skrzywiony jest amortyzator i dlatego ściąga. Auto mam od roku. Szczerze powiedziawszy to nie jestem pewien jak było jak kupiłem ale sądzę, że było dobrze bo jestem na to uczulony. Nie ma oznak dzwonka. Autem czasami pomyka żona i być może ona zaliczyła jakąś wyrwe, ale co przyzna się??? )
    Reasumując wszystko chciałbym przełożyć kierownicę o te kilka ząbków, cobym przynajmniej miał prosto kierownicę gdy jadę prosto
    Załączam skan wyników zbieżności. Mógłby ktoś pomóc?
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      To zamiast przekladac kierownice, to trzeba zrobic zbierznosc i bedzie dobrze. To sie da ustawic, mimo ze sa tacy co mowia, ze ustawienia kierownicy nie da sie ustawic Jak cos jest krzywe, to nowe oponki niedlugo zetnie, wiec nie wiem czy sie oplaca.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Maicroft, dokładnie tak - zbieżność, zbieżność i jeszcze raz zbiezność !!!

        octikombi, jak się nie da jak się da - może nie będzie to idealnie rowno ale odchylenie rzędu 0,1-0,2 też jest ok

        też mialem skrzywienie kierownika ale komputerowo nastawiona zbiezność pomogła i jest idealnie prosto !!!

        u mnie koszt to 75 złotych i jakies 2 godziny pracy mechanika diagnosty - w Toruniu na Legionów za MZK (polecam)

        Komentarz


        • #5
          Ja miałam tak 2 razy i po ustawieniu zbieżności wszystko ok!
          Piszę poprawnie po polsku.
          Parkujesz? Zdrapujesz!!!

          Komentarz


          • #6
            kurde jestem gotów pojechać do drugiego warsztatu skoro tak mówicie, ale w wynikach chyba faktycznie ta zbieżność jest bliska ideału? Co?
            A co powiecie o tym pochyleniu koła, znaczące?

            Komentarz


            • #7
              Hi...

              Mnie w poprzednim aucie spotkała podobna historia. Jeździłem przez rok czasu na zbieżność, wyważania itp. Aż pojechałem zmienić opony na zimowe. Okazało się że są 3 felgi pokrzywione tak że bali sie czy dadzą wyprostować. Po prostowaniu felg - zbieżnośc i jak ta lala...
              Kwiatek...

              Komentarz


              • #8
                Też miałem trochę krzywo kierownicę. Pojechałem na ustawienie zbieżności i teraz jest ok.
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz


                • #9
                  u mnie skrzywione jak u Ciebie koło było gdy pozyczyłem ojcu auto i uderzył w krawęznik.. okazało się że mcpherson się skrzywił - jednocześnie kierownica krzywo stanęła... po wymianie phersonow i zrobieniu zbiezności jest ok..
                  taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                  sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Bo zbieżność mozna ustawić idealnie, ale jak sie zapomni przy tym ustawic kierownice wlasciwie, to parametry beda OK, ale kierownica krzywo. Przeciez na drazkach jest regulacja i wystarczy tam ustawic oba zle wzgledem kierownicy i beda jaja.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      pajczaki, a jak doszedłeś do tego że mcpherson się skrzywił?

                      Komentarz


                      • #12
                        bardzo łatwo od razu zauważyłem skrzywioną kierownicę i przyjrzałem się obu przednim kołom.. zauważyłem lekki negatyw i pojechałem do serwisu - co prawda daewoo - ale mają tam ustawianie zbieżności... oni potwierdzili, że to mc pherson... a po wyjęciu okazało się, że skrzywił się dość ostro... a alusek nie był nawet minimalnie krzywy co było dziwne (16 Enzo V) ale oponka do wyrzucenia..
                        ps. na kierownicy nie było czuć bicia...

                        maicroft ma rację poza ustawianiem zbieżności na kołach (chyba jakaś laserowa czy coś) gościu kazał mi posadzic 4 litery z tyłu i miałem sobie wybrać sam ustawienie kierownicy
                        taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                        sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                        Komentarz


                        • #13
                          Potwierdzam wyżej przedstawione rady. Miałem dokładnie to samo - kierownica lekko skręcona w lewo podczas jazdy na wprost. Podjechałem na geometrię i wszystko jest teraz ustawione idealnie
                          2006 - 2016 --> O1 1.9 TDI ASV: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24133
                          2016 --> O3 1.4 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95492

                          Komentarz


                          • #14
                            octikombi,
                            myślę że kiepsko przyłożyli się do roboty. ustawienie na wprost kierownicy, przy geometrii to prosta sprawa, wystarczy złapać ją w trzymak w odp. pozycji i dopiero regulować końcówkami.
                            jeśli jest krzywe koło to musisz wyjąć mcfersona bo na nim trzyma się całe zawieszenie, krzywy wachacz, gumy i sworzeń kulowy mozna wykluczyć, chyba że coś ci stuka, ale to można sprawdzić przy okazji na szarpaku.
                            przestawianie na wieloklinie nic nie da, nie naprostujesz tym koła a to , w tym wypadku jest najważniejsze.
                            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                            Komentarz


                            • #15
                              b-bar01, Robiłem przegląd tech ostantio i w zasadzie nic nie wyszło na szarpakach. Pojechałem do warsztatu, w którym kiedyś ustawiałem Lanosa i było wszystko jak najbardziej wporzo. Ale powoli dochodzę do wniosku, że muszę jechać w inne miejsce.
                              Wydawało mi się, że gościu zna się na rzeczy, oczywiście komputerowo z blokadą kierownicy wewnątrz auta jakimś specjalnym ustrojstwem, jakieś dziwne urządzonka zakładane na wszystkie 4 koła, sprawdzanie ciśnienia we wszystkich 4 kołach przed rozpoczęciem całej akcji, z tym, że mam wrażenie, że gościu ustawił najpierw koła wg wskazań komputra coby zbieżność była jak najbliższa ideału a dopiero później zblokował kierę.
                              Czy nie powinien zacząć od zablokowania kierownicy w idealnie prostym położeniu??
                              I dopiero potem zająć się wynikami zbieżności i ewentualną korekcją?
                              Bo jeśli człowiek mówi mi, że zbieżność jest prawie idealna, to co mi pozostaje? Przestawienie kierownicy, coby nie denerwowała człowieka?????????

                              Komentarz


                              • #16
                                octikombi,
                                procedura wyglada tak:
                                1 spr. ciśnienia w oponach.
                                2 założenie i wypoziomowanie tych ustrojstw na felgach.
                                3 wprowadzenie danych potrzebnych do kalibracji, model, marka, rocznik ew. rodzaj siln.
                                4 odczyt geometrii
                                5 poproszenie kierowcy aby wsiadł do auta i ustawił sobie kierownicę na wprost w/g swojego uznania i zablokowanie kierownicy.
                                6 ponowny odczyt i ew. korekta.
                                trzeba zaznaczyć że auta nie wolno podnosić na podnośniku tuż przed lub w trakcie ustawiania geometrii bo g***o z tego będzie a może być jeszcze gorzej.
                                proszę się nie śmiać ale sam widziałem na własne oczy w/w akcję i co ustawili to źle i źle. :lol:
                                tak jak już pisałem i moi koledzy, jest duża szansa na krzywy mcferson lub jego górne mocowanie, sprawdź. przestawiając kierownicę pozbędziesz się skutków a nie przyczyny, szkoda opon.
                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                Komentarz


                                • #17
                                  przy ustawianiu zbierzności kierowca nie powinien siedzieć w aucie!!!
                                  od tego są specjalne tabele, wykresy obciążeń itp.
                                  a koło kiery ustawia się na samym początku i blokuje takim ustrojstwem !!
                                  gość ewidentnie dałciała ,albo specjalne diagnozował przyczynę ??
                                  koło samo nie zmienia pozucji !!może chodziło mu o wykrycie przyczyny ??
                                  jeśli powiedział ci o zgiętym amorku --od tego bym zaczoł !!
                                  potem zbierzność i powinno być ok!!
                                  przekładki anglików
                                  tel 500 244 252
                                  gg 22 61 476

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Mam podobny problem, jak puszczę kierownicę to auto mocno ciągnie w prawo a żeby jechać prosto muszę mieć skręconą kierownicę w lewo.
                                    Ustawiałem zbieżność w ASO ale koleś ani sam nie ustawił kierownicy ani ja tego nie zrobiłem. Zbieżność niby ustawił.
                                    I tak się teraz zastanawiam czy ustawić jeszcze raz geometrię czy szukać innej usterki?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ustawienie centralnie prosto koła kierownicy jest elementarną czynnością w ustawianiu geometrii zawieszenia. Powtarzam : geometrii zawieszenia , a nie ustawiania zbieżności. Oprócz tego bardzo częstomusi być pełny zbiornik paliwa , a zamiast pasażerów wkłada się do pojazdu ciężarki. I wtedy dopiero należy regulować geometrię !!!
                                      NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                      Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                      Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                      171 KM ; 402 Nm obr/min
                                      Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X